Alla inlägg under mars 2008

Av Mimmi - 26 mars 2008 10:36

Vi sitter i bilen på väg mot Varberg och vi skall gå på Spa, så mysigt så. Vi åkte ifrån snö och grå himmel och möts nu av strålande solsken och ingen snö alls, precis som de ska vara när det är vår.



När jag var liten och bodde lägenheten så satt där en tavla i hallen, jag tror bestämmt att mamma hade broderat den. När jag stod och borstade tänderna så läste jag alltid den korta texten. Då tyckte jag att det verkade så lätt, jag förstod inte varför det skulle vara livets stora gåta. Men idag, några år äldre, så försår jag verkligen varför det är något som man måste försöka lära sig, och jag förstår idag varför det är en sån gåta. Det må vara otroligt klychigt, men ändå sant och kanske också svårt. Så här stod det:

" Lär dig livets stora gåta. Älska, glömma & förlåta"

Av Mimmi - 23 mars 2008 00:14

Det är inte lång tid kvar, åker till skåne på måndag<3
Borde uppenbarligen ha börjat packat, men icke. Det får bli morgondagens uppgift. Känner jag mig rätt så lär det ta större delen av dagen, eftersom jag är ärligt talat riktigt dålig på att packa, iaf på att göra det fort.

Idag hade vi middag, det var påskbuffé och sen Påsk-äggs-jakt för barnen. Jag brukar älska att ha massa folk här, men det kändes tommare än på länge. Sofia var som en räddande ängel, hon gav mig en bra anledning till att få gå ut i den kalla luften. Hon mötte mig i stan vid halv 10 för en fika, skönt att Café 60 har öppet till 2.00. Lyckades välja ett av alla teer och Sofia tog sin latte. Så mysigt och underbart spontant, det gillar vi!





Av Mimmi - 17 mars 2008 22:37

Det finns många olika sorters saknad.


Man kan sakna en plats, ett visst tillfälle, en annan människa. Man kan sakna kärlek och så kan man sakna förlorad kärlek. Man kan sakna en människa av olika anledningar; En person som dött, en gammal vän som man inte har kontakt med längre, man kan sakna någon som är långt borta och så kan man sakna någon man älskat, eller fortfaranade älskar.


Man kan sakna en människa på olika sätt, och alla upplever saknaden på olika sätt. Jag tror att saknaden i sig alltid gör ont, men om du saknar en person och sen äntligen får träffa denna, då var det förhoppningsvis värt att sakna.


Men hur vet man när det inte längre är värt att sakna?









Av Mimmi - 16 mars 2008 16:40

En lång kväll, en helt underbar kväll som jag alltid kommer minnas. Sofia och Norman kom hem till mig för en bit mat och sen gjorde vi oss iordning framför Melodifestivalen, hann precis se Sanna sjunga! Mötte upp Sara, Olivia och Cornelia i slussen. Medan vi står och väntar så råkar Sofia prata lite väl högt, hon är rolig hon.

Mimm: Åh det låter som om Sara kommer nu.

Norman: Nä, de där är ju inte Sara.

Sofia: NÄÄ, HAN SER JU UT SOM HARRY POTTER!!!

Alla: HAHAHA

Norman: Jag menade faktiskt tjejen bakom men...

 Tack för en sjukt kul kväll alla ni som gjorde den till vad den blev!





Av Mimmi - 14 mars 2008 17:44

Håltimmen spenderade jag, Sofia, Sjöblom och Sara hemma hos Sara. Gustav anslöt och vi drack te, kaffe och pratade. 2 timmar senare var vi på väg på lunch och Norman kom dit, sen gick vi en runda i Ringen. Norman på jakt efter skor och en jag efter en skjorta. Men istället kom jag & Sara därifrån med varsina härligt solgula tröjor. Östman tyckte att vi skulle ha dom på oss när vi är "reseledare" i Polen, och plötsligt fick jag och sara en smart idé och ännu en plan växte fram. Det är helt enkelt så Sara, det är Du, Jag & Planerna!






Av Mimmi - 13 mars 2008 22:22

Jag kände de verkligen i ryggen, hur Norman gick bakom och log stort. Mycket riktigt, det gjorde hon, hon rent av skrattade och jag undrade vad som möjligen kunde vara så roligt. Men så slog det mig, för jag kom på att jag själv satt och skrattade igår kväll ensam på mitt rum när jag kom att tänka på det hon berättat tidigare på dagen. Sen kunde vi inte sluta skratta någon av oss, utan att ens ha sagt något. Det är alltså något så roligt att vi kommer att kunna skratta åt det i flera dagar! Jag hade gärna delat med mig, allt för att Du ska få dig ett riktigt gott skratt och på såsätt förlänga livet. Ja, för hur jobbigt det än var att skriva denna hemska spanska text så kunde jag helt plötsligt börja skratta. Tack Amanda, för att du delar med dig av dina roliga små berättelser, dom förgyller dessa grå, regninga tråkiga dagar. ;)

Av Mimmi - 13 mars 2008 18:36

Ja så var huset sålt då, mamma sitter just i detta nu och skriver på ett kontrakt. Nån annan ska bo i mitt hus, någon kommer sova i mitt rum.  Här har jag upplevt så mycket, visserligen har jag inte bott här länge. Men jag har så många minnen, så många viktiga händelser i mitt liv som jag kan koppla till detta hus. Det är tryggt att veta att väggar inte kan tala.

Innan har jag bara varit helt lycklig och verkligen sett fram emot flytten, men nu är det blandade känslor. Nu är det på riktigt, om 2 månader kommer vi inte att bo här längre. Vi kommer att ha flyttat ut till Sollentuna, in hos Magnus och småkillarna. Vi ska skapa en ny familjekonstellation, och jag har gått igenom de innan. Jag hoppas innerligen på att de kommer att gå bättre denna gången.


Välkommen till familjen Stubbenorff, Ganebrandt och Koskela. Låter ju som ett helt kollektiv, men det kan nog bli bra det med.



Av Mimmi - 12 mars 2008 23:13


Sanna Nielsens bidrag i melodifestivalen, Empty Room, den träffade så klockrent.


Sitting here alone with my memories
Staring at a picture of you and me
They say I look fine but if walls could talk
They'd tell you all about how much I break apart
I think we were right but we did it all wrong
Ever since you left me I just can't go on
No, I can’t even read the news today
'Cause everything reminds me of yesterday

Empty room
Empty heart
Since you've been gone
I must move on
Empty room

I never realised it could make me cry
To hear the children laugh and play outside
A walk in the park, shouldn't be that bad
But everything without you seems to make me sad
I thought we were good, we were meant to be
The way it turned out is still a mystery
No, I can't even read the news today
Reminds me of yesterday

Empty room
Empty heart
Since you've been gone
I must move on
Empty space
Lonely days
My life goes on
Just like the moon

And to sail across the sky alone
Forever trying to find its home
I can't believe I have to say
I don't know where you are today

Empty room
Empty heart
Since you've been gone
I must move on
Empty space
Lonely days
My life goes on
Just like the moon
Empty room
Empty room



Ovido - Quiz & Flashcards