Alla inlägg under juli 2009

Av Mimmi - 9 juli 2009 00:18

Tid har förlöpt, dagar har gått.. sedan jag skrev sist. Vad hände?

Mycket har hunnits med, mycket går nog inte ens att beskriva. Men jag gör ett försök.

Studenten, en dag av ren och skär lycka, den 4 juni 2009.

Ofattbart och helt underbart.

Säg mig, hur länge hade man inte väntat, men ändå aldrig kunnat ana att man skulle känna precis så som man gjorde när man sitter i ljushallen och äter studentlunch och alla 3:or sjunger i kör.

Eller när klassen trängs genom ett av fönstrena i de klassrum som vi spenderat så många lektionstimmar i. En snabb glimt av nära och kära nedanför och mina ögon fylldes av tårar. Sofie, hela vägen från skåne. Moster och kusin. Mamma, pappa och syster. Magnus och killarna. Åke och Claes. Juha och Tessan. Dom var där, alla, för mig.

Vem anade att jag skulle känna som jag gjorde när dörrarna öppnas och vi väller ut genom portarna för att hoppa och skrika, skratta och gråta i varandras famnar en sista gång. När man sedan sprang ut för att möta upp alla de som stått i det kalla junivädret och väntat. Iklädda byxor, tröjor, halsdukar och jackor tog dom emot mig med blommor, gosedjur och bubblande dryck. Det kalla vädret berörde mig inte, märkte det knappt.

Ett snabbt klädbyte senare stog man uppe på flaket, vinkade, visslade, sjung, skrattade, hoppade och drack en aning. Någon timme senare var jag upphämtad av pappa, för att ta mig till Sussie för en dusch och ombyte. Väl hemma efter en heldag, men lika mycket kvar att möta, överöstes jag med kärlek igen. Att komma in i ett fullsatt vardagsrum, se alla människor, känna glädjen. Det är obeskrivligt.

Min älskade mamma, pappa, syster och Åke höll alla otrolig vackra och berörande tal. Det trodde jag aldrig, de förväntade jag mig inte. Jag kände mig som en prinsessa! Presenterna som jag fick, tack <3


Sofie stannade några dagar och vi hann med en RITKIG bakis-dag och en dag på Smaka på Stockholm och en heldag med shopping. Det behövdes, hennes närvaro. <3

Det har varit midsommar, grillkvällar, pooldagar, middagar i stan, några glas vin med en vän, fikor (en fika, flera fikor), massor av jobb, picknick-mys med mamma, bio, hysteriskt packande inför systers USA-resa, filmkvällar, uppdateringar. Det kommer Gotland, Skåne, Mer av det mesta ovanstående, Bali, mera jobb och resten av mitt liv...

Säg mig, vem vet vad som händer?

Säg mig, vad spelar det för roll?



Ovido - Quiz & Flashcards