Alla inlägg under oktober 2009

Av Mimmi - 21 oktober 2009 16:54

Märkligt hur nära det känns, trots att det bara rör mig indirekt. Typ.

Dagen har gått ganska bra, märkligt smärtfritt. Men så sitter jag ensam på kontoret, tyst, hinner tänka, och inser hur jävla orättvist livet kan vara. Inser att hur engagerad man än är så kan man ändå inte påverka allt, ibland bara acceptera och hänga med.

Just när jag lät orden komma ur min mun insåg jag hur mycket sanning det ligger i det, och hur nära allt plötslligt kom. "Hur rätt det än är så blir allt åt helvete och jävligt jobbigt så länge känslorna finns kvar".

That remindes me.


Oavsett hur detta sluter så kommer dagarna inte flyta på lika smärtfritt. Det vet jag, trots att jag vägrar erkänna det för mig själv idag.




Av Mimmi - 20 oktober 2009 20:32

When everything changes.

Again.

?

Av Mimmi - 9 oktober 2009 23:48

Äntligen ledig från jobbet idag, tanken var från början att jag skulle vara med Mandel. Men hon kunde tyvärr inte komma. Så, det blev till att åka till IKEA med mamma, äta lunch, mysa, handla, övningsköra och sen åka till Nacka.

Ikväll tog jag även tillfället att fira Sofia som fyller år snart, jag kan tyvärr inte vara med imorgon när alla andra ska fira henne. Hoppas ni får en lyckad kväll tjejer!


Mamma fick sig en liten chock i veckan, jag berättade att jag hade betällt hem kurskataloger från Lunds universitet och hon kopplade först inte alls. Sen blev hon jätteledsen, ville inte att jag skulle flytta så långt bort. Jag som trodde hon skulle tycka det var lite skönt efter 18 år.. Eller så säger man som pappa; "Ja det är ju inte så långt bort. Inom Sverige iaf så man lär ju se henne då och då, va roligt". Men vem vet, det var ett ryck jag fick. Jag ville flytta ner, helst idag. Så jag beställde, vem vet vart jag hamnar tillslut?

Tankarna kring nästa höst har i alla fall tagit fart på riktigt, känner mig lite sugen på att komma igång och plugga.

Ja, jag saknar att plugga. Och så finns det ju lite mer saker än just skolan som drar mig nedåt landet <3


Just nu har jag flera sådanna saker som jag bara skjuter framför mig, sånt som jag måste ta tag i, men inte gör. Varför? Därför! Konstigt att jag mår dålig för det? Nä! Just do it!

Så, på... Tisdag har jag lite tid att ordna. Måste fixa minst 2 saker då i alla fall.


Tränade igår, Step och sen Body Pump. Första passet mer eller mindre värdelöst, det andra var desto bättre. Riktigt riktigt underbart. Helt slut, så där så man skakar efteråt och knappt kan hålla vattenflaskan. Saknat det, enormt. Men nu ska jag komma igång på riktigt. Har min "personliga tränare/ coach" på distans ;)

och så har jag faktiskt bokat in en PT om några veckor. Gå igenom gymmet och verkligen komma igång på riktigt. Jag har ett mål, det är nu drygt 2 månader kvar. Och jag SKA klara det!


Godnatt på er alla. Nu ska jag sova gott, och för en gångs skull ganska länge.



Av Mimmi - 6 oktober 2009 23:37

Så här är jag, har gjort det igen.. Gjort bort mig lite kanske?

Eller inte? Eller va?


Hrm, kanske för att det ligger en viss sanning i påståendet. Men inte på det sättet. Då blir det ju heeelt fel.


Skitsamma, man lever bara en gång och är det sant så har jag väll "vågat", eller nått..


HELT, totalt, osammanhängande. Jag vet! Men var bara tvungen att skriva ändå.

Ovido - Quiz & Flashcards