Alla inlägg under januari 2010

Av Mimmi - 29 januari 2010 00:16

Massor av saker att skriva om. Trött men med en sån otrolig lust att skriva. Lösningen: kort om allt!


Tempo. Applåder. Suckar. Leenden. Grimaser. Spänning. Kroppsspråk. Tävlingarna. Headset. Tavlan. Folket. ALLT bara är så bra, jag stormtrivs och njuter. Andra dagen där idag, och idag kom första samtalet. Jag lyckades, I made it, jag fick in en kund. Och det kändes så jävla bra! Tillbaka imorgon igen, köra järnet! Dagen då jag började jobba som TM-säljare på nya företaget. And I just love it.


Varför tvekade jag? Det här är bara så rätt! Jag vet, det är kanske roligare i början. Men är det såhär kul nu, då kan det inte bli jättedåligt. Jag känner det på mig.


Andra saker som kan gå dåligt är när man blir utsatt för kortbedrägeri, kortet spärras och dom lyckas inte skicka ut ett nytt. Jag hatar att använda kontanter, i alla fall att inte ha kortet där. Så imorgon blir det att ringa till banken om dem inte hört av sig innan.


Idag är också Dagen med stort D. Träningen kom igång. UNDERBART!

Det är också dagen då jag bytte gym, till Planet Fitness. Toppenbra, jättestort och supertrevlig personal. Känns skönt och jag ska se till att utnyttja kortet till max denna gången. Därför ska jag boka in et personlig tränare några gånger. Kanske en 4-5? För att få en ordentlig start, och veta vad jag ska göra, för att nå dit jag vill. Kommer bli awesome!



Dagen då jag plötsligt mitt under ett samtal insåg. Att jag inte sett det tidigare, att jag inte visste. Skum känsla. Men samtidigt så härligt. Känns oväntat bra faktiskt. ( Här kanske inte alla hänger med.. men det är inte alls så viktigt heller)


LONDON BABY!!! Jag & Sofie. Timmar bort. Tillsammans intar vi staden den 10 februari och stannar till alla hjärtans dag som jag till viss del kommer spendera ensam på en stor flygplats. Så tänk gärna lite extra på mig just då, den dagen.

Det kommer bli så galet bra, kan inte bli annat. Det bara är så! Hemmabar, hon, jag och london och troligvis Lejonkungen. Kan det bli bättre? Nää, inte mycket va?


Jesus, så mycket jag vill skriva. Det får bli mer en annan dag, för du bara måste jag sova!


Love




Av Mimmi - 15 januari 2010 16:58

Jag föll för digdu förtjänar en nominering för rollen du spelade

Av Mimmi - 8 januari 2010 11:07

Sitter på jobbet och får ett samtal, okänt nummer och jag svarar. Visa sig vara ett jobb som jag sökt, så jag går ifrån och pratar med henne.

Jag hade en 7 minuter lång telefonintervju, och ska nu på tisdag dit för vidare intervju. Det känns jättebra men blir ändå lite pirrig, för de är ju ändå ganska skönt med de gamla vanliga. De som man vet hur man gör, som man är van vid. Men jag är nu beredd att gå vidare, våga testa något nytt.


På något sätt känns det som om det är påriktigt, en riktig intervju, ett riktigt jobb. Trots att jag har två redan så har jag faktistk fått dem oförskämt lätt. Det är nu jag ska sticka ut, de är nu jag ska vara lite bättre, det är nu det är på riktigt. Önska mig lycka till, håll tummarna och tänk på mig. Det kan behövas.



Av Mimmi - 7 januari 2010 14:03

En sån där ofukuserad dag på jobb. Och det är ditt fel.

Ovido - Quiz & Flashcards