Direktlänk till inlägg 16 december 2009

Äntligen. Frihet. Körkort

Av Mimmi - 16 december 2009 11:35

FÖR JAG TOG KÖRKORT IGÅR!!! :D


Idag skulle vara dagen med stort D, Dagen då jag tog mitt körkort. Jag hade lyckats hålla datumet hemligt för dem flesta, men...

Något gick fel. Vart vet vi inte.


För jag kom till jobbet i vanlig ordning igår morse, satte igång datorn, hämtade lite frukt och så började jag gå igen om lite mail. Sen kom jag på att jag ville veta när jag skulle vara på bilskolan, så jag ringde dit. Men klockan var bara 9.24 så dom hade ju inte öppnat. Tänkte att det kanske stod på min n, och mycket riktigt det gjorde det.

Mimmi: 091216 13-14.50 Uppkörning med Allan

Men(!!!!!) det stod också:

Mimmi: 091215 10.15 VV teori

Mimmi: 091215 13.50 VV Uppkörning


Datumen stämde inte, och i panik ringer jag tillbaka till bilskolan som självklart inte hunnit öppna än. Får tag i ett nummer till vägverket och tanten i andra sidan luren frågar lungt om jag är påväg, för jag ska skriva provet om 48 minuter och därför vara på plats om 18 minuter för att hinna fotas. Tror inte ens jag tackade för hjälpen innan jag slängde på luren och hittade ett mobilnummer till en lärare på skolan. Förklarar vad som hänt och hon säger bara: Förlåt, skynda dig dit och ring sen. Så Nils släpper allt han har och vi sätter oss i bilen och åker mot stan. Tack! Hamnar i alla köer. 09.58 kommer jag inspringandes rakt fram till kassan, hon frågar om jag är Mimmi samtidigt som hon pekar på en fotoautomat och säger att jag ska slänga mig in där. Det gör jag, med en knut på huvudet och jackan på mig. Första fotot blir alltså inte så bra. Klar med det så får jag skriva min namnteckning, se hur mitt körkort kommer se ut om jag klarar det idag och sen är det bara att snabbt gå in och sätta sig och börja skriva. JAG HANN, och jag blev godkänd!


Jag ringde mamma i panik i bilen påväg in mot stan, så det blev inte som jag planerat med min storslagna överaskning, men nog blev hon förvånad allt! Hon mötte upp mig utanför vägverket och vi hann med en lunch tillsammans innan hon kör mig till bilskolan, vartifrån vi åker till vägverket i Farsta. Och som ni förstått, JAG KLARAR DET!


Det var underbart roligt, 19 år och 1 dag gammal hann jag bli. Men nu har jag det! Mötte upp mamma inne i stan, fick köra hem och sen hoppade hon ur och jag körde för första gången (lagligt) helt ensam. Hela långa vägen upp till Edsberg, köpte naturgodis och sen tillbaka hem för middag.


En helt snurrig dag helt enkelt, men det slutade bra!

 
 
Sara

Sara

17 december 2009 20:40

Och du är så jävla braaaa! :)

http://saren.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - 5 april 2010 23:12

Jag vill ha allt, veta att allt kommer lösa sig. Jag kan inte ta livet som det kommer, jag vill planera hur det ska bli, och därför missar jag så otroligt mycket. Hur gör man annars?   Jag trodde aldrig att jag skulle vara i den sits jag är ida...

Av Mimmi - 14 mars 2010 00:30

Du vet när man kan känna hur man tittar på sitt eget liv men från ett annat perspektiv? Den där fågeln som sitter längst ut på en av alla grenar, eller kanske till och med den där vindpusten som nästan doftar vår?   Jag satte i hörlurarna i örone...

Av Mimmi - 29 januari 2010 00:16

Massor av saker att skriva om. Trött men med en sån otrolig lust att skriva. Lösningen: kort om allt! Tempo. Applåder. Suckar. Leenden. Grimaser. Spänning. Kroppsspråk. Tävlingarna. Headset. Tavlan. Folket. ALLT bara är så bra, jag stormtrivs oc...

Av Mimmi - 15 januari 2010 16:58

Jag föll för dig du förtjänar en nominering för rollen du spelade ...

Av Mimmi - 8 januari 2010 11:07

Sitter på jobbet och får ett samtal, okänt nummer och jag svarar. Visa sig vara ett jobb som jag sökt, så jag går ifrån och pratar med henne. Jag hade en 7 minuter lång telefonintervju, och ska nu på tisdag dit för vidare intervju. Det känns jätteb...

Ovido - Quiz & Flashcards